FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Ongeluk A12 -Mercedes CLA


bekerhouder Gepost op 10-09-2019 om 17:41 21.455 views | 57 reacties

Op 11 juni 2019 heb ik een auto ongeluk op de A12 ter hoogte van Zoetermeer gehad. Het ongeluk ontstond doordat een grijze Volkswagen Up! (tegenpartij) een andere auto wilde inhalen op het moment dat ik zowat naast hem reed. Om de tegenpartij niet vol van achteren te raken heb ik maximaal geremd en uitgeweken. Hierdoor belande ik in een tussenberm en ben ik gaan draaien. Wat er daarna gebeurde weet ik niet meer zo goed, behalve dat de auto een paar keer over de kop is gegaan (denk ik). Uiteindelijk ben ik zo een 8 rijbanen verderop ge-eindigd richting Utrecht terwijl ik onderweg naar Zoetermeer was.

Ik plaats dit bericht en de foto hier in de hoop dat iemand dit heeft zich gebeuren en dit aan mij kan melden. De tegenpartij is namelijk doorgereden. Heb helaas geen kenteken kunnen onthouden.

Het gaat hier om mijn zwarte Mercedes CLA 250 maar daar is weinig van over helaas.

Locatie: Zoetermeer
Land: Nederland



57 Reacties:

techniekmeneer september 10, 2019 om 18:04 # | Report | Reply

Goeiendagschotel wat een klapper! Hoe ben je er zelf van af gekomen?

bekerhouder september 10, 2019 om 19:57 # | Report | Reply

@techniekmeneer: Behoorlijk goed. Moest wel naar het ziekenhuis (spoed eisende hulp) maar heb er gelukkig niets ernstigs aan overgehouden behalve een paar schrammen, blauwe plekken, duizeligheid en nek/rug pijn.

dutchneon september 11, 2019 om 09:50 # | Report | Reply

@bekerhouder: Verschrikkelijk goed dat je hebt geprobeerd uit te wijken, maar wat een narigheid zeg en bizar dat er niemand is gestopt die het gezien heeft. Dat moeten zomaar tientallen bestuurders zijn geweest!

Dan zit ik steeds te overwegen zo’n dashcam te bestellen, maar als je dit ziet weet je genoeg 🙁

porsche928 september 12, 2019 om 11:19 # | Report | Reply

@dutchneon: ik rij al jaren met een dashcam, eerst een enkele in mijn BMW cabrio. Met name voor leuke tourtochten. Nu in mijn Tesla zit een Blackvue systeem met 2 camera’s. Daar heb ik de winst al uit, iemand had me aangereden, erkend schuld. Schrijft op de voorkant van het formulier dat hij wegreed. Op de achterkant (die je later thuis invult) schreef hij echter dat het mijn schuld was en ik tegen hem aanreedt. Op de beelden staat het op. Nu aangifte gedaan van verzekeringsfraude. Ineens was zijn koplamp ook kapot, daarvan heb ik foto’s dat het niet zo is.

por100 september 12, 2019 om 11:29 # | Report | Reply

@porsche928: zo wat een brutaliteit zeg … goed dat je ook aangifte doet, wat een naaistreek … hopelijk wordt het opgepakt

outlook september 12, 2019 om 17:46 # | Report | Reply

@por100: zal wel onderop de stapel komen bij onze vrinden…

theblazerunner september 12, 2019 om 19:29 # | Report | Reply

@outlook: gewoon aan zijn verzekering doorspelen, die zal wel happig zijn

gilettelubbers september 12, 2019 om 12:50 # | Report | Reply

@bekerhouder: ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Ikzelf heb in juni 2018 een ongeluk gehad, dit leek de eerste maanden ook redelijk te gaan. Toch zijn de klachten na een halfjaar behoorlijk toegenomen met een revalidatietraject en deels arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Hou jezelf in de gaten en luister naar je lichaam. Sterkte ermee!

james82 september 10, 2019 om 18:14 # | Report | Reply

Fijn dat je het kunt navertellen 🙂

bekerhouder september 10, 2019 om 19:57 # | Report | Reply

@james82: Thanks! Dat is het allerbelangrijkst natuurlijk

wildewesten september 10, 2019 om 19:03 # | Report | Reply

En de tegenpartij is doorgereden!!?? Verschrikkelijk

bekerhouder september 10, 2019 om 20:00 # | Report | Reply

@wildewesten: Klopt. Mocht de bestuurder het hele gebeuren niet door hebben gehad dan vind ik dat even kwalijk als bewust doorrijden want wie weet of hij/zij ooit weer zo een lompe onverantwoorde actie zullen uitvoeren. Even (beter) in de zijspiegel kijken was genoeg geweest.

kevindb september 12, 2019 om 11:34 # | Report | Reply

@bekerhouder: Maar je hebt de Up! dus niet geraakt? Dan is het toch een eenzijdig ongeluk? Of kan je ook als tegenpartij aangemerkt worden als je oorzaak bent zonder geraakt te worden?

Want als je hem wel geraakt hebt is het inderdaad bewust doorrijden, en dat is gewoon crimineel…

unknown32 september 12, 2019 om 12:29 # | Report | Reply

@kevindb: niet geraakt = geen schuld. Dus altijd rammen die handel, zeker zo’n klein brutaal autotje:-) Helaas is dit de verzekeringswereld waarin we leven

godfather september 12, 2019 om 12:54 # | Report | Reply

@unknown32: klopt. Zelf een ongeluk gehad waarin ik uitweek voor een auto die naast de weg geparkeerd stond en ineens achteruit de weg oprijdt. Uitgeweken naar linker rijbaan. Helaas vol in een Mercedes S-klasse. Echter, het was dat of een frontaaltje (als je het zo kunt noemen in dit geval). De agent zei zelfs nog dat ik beter even de kont van de achteruitrijder had aangetikt. Nu kreeg ik de schuld…..

kevindb september 12, 2019 om 13:09 # | Report | Reply

@unknown32: Dat vermoeden had ik ook al maar omdat hij in de beschrijving het heeft over tegenpartij werd ik even in verwarring gebracht.

unknown234 september 12, 2019 om 15:53 # | Report | Reply

@unknown32: En dan wel verplicht zijn om er alles aan te doen om een ongeluk te voorkomen.

Dit zijn typisch van die kwesties waar je goed en fout niet makkelijk kan bestempelen. Het hangt van zoveel factoren af. Het is bijvoorbeeld niet voor niks dat een verklaring van een agent zwaarder weegt dan een burger, simpelweg om eindeloze discussies te voorkomen. Dit soort problemen zullen (vermoed ik) wel met de zelfde gedachtengang vorm zijn gegeven.

OT; Altijd erg klote als je voor jezelf het gevoel hebt dat je onrecht is aangedaan en je er niet zoveel aan kan doen, terwijl je het juiste probeerde te doen. Om nog maar te zwijgen over in dit geval nog eens lichamelijke en financiele consequenties.

Ook al ben je blij dat je in dit geval niks ergs er aan hebt over gehouden, het gevoel zal er niet minder om zijn.

Hopelijk komen er later geen lichamelijke klachten naar boven drijven, doe in ieder geval rustig aan de komende tijd! Ken er een paar die na verloop van tijd toenemende klachten kregen. Ff een tijdje vrij nemen zou niet zo heel gek zijn. Rust doet wonderen 😉 Succes en sterkte met de zoektocht!

RutgerK september 12, 2019 om 16:55 # | Report | Reply

@unknown32: Het blijft voor iedereen moeilijk om een goede beeld te krijgen van de situatie omdat we niet de exacte plek en omstandigheden weten.
Ik heb zelf een up gehad en in een up heb je erg goed zicht rondom. Maar als het op de oprit is gebeurd en een auto komt met een veel hogere snelheid vanaf de A12 de afrit op terwijl jij nu hebt ‘gespiegeld’ om van de rechterbaan een baan op te schuiven dan kan je desondanks een dode hoek hebben op dat moment.

bekerhouder september 10, 2019 om 20:02 # | Report | Reply

Auto in iets betere staat: https://ibb.co/XCxkjYf en https://ibb.co/42zwsFt
Helaas niet lang van kunnen genieten (circa half jaar)

por100 september 12, 2019 om 11:30 # | Report | Reply

@bekerhouder: achterlichten blijven leuk van dit model, stuk beter dan bijvoorbeeld c-estate

bierbuik september 10, 2019 om 20:56 # | Report | Reply

Wauw wat een klap moet dat geweest zijn, als ik een vergelijkbaar ongeluk in mijn auto zou hebben gehad, dan had ik dat 100% zeker niet kunnen navertellen.. Je hebt echt mazzel gehad, plus dat je in een stevige auto reed!

michelschouten september 10, 2019 om 21:15 # | Report | Reply

Wat een klap zeg, gelukkig ben je er goed vanaf gekomen

amglover september 10, 2019 om 21:59 # | Report | Reply

Heftig … veel beterschap tijdens je herstel!

bamfspotter september 10, 2019 om 23:11 # | Report | Reply

wow, echt heftig man! Hoop dat je die klootzak te pakken krijgt

zeevink september 11, 2019 om 11:54 # | Report | Reply

heftige klapper, beterschap met je herstel. Ik ken het punt goed, en mogelijk kan je beeldmateriaal krijgen van de auto (kenteken enz) via de camera’s die staan op de mandelabrug waar je daar net onderdoor bent gegaan. succes

oveazibi september 11, 2019 om 12:27 # | Report | Reply

Wow wat heftig! De kans is groot dat de up bestuurder niets gezien of gemerkt heeft. Sommige hebben namelijk totaal geen idee van wat er om hen heen gebeurd. Hoop dat je hem vind. Daarom heb ik een dual dashcam in de auto zitten. Altijd bewijs.

720s september 12, 2019 om 11:48 # | Report | Reply

@oveazibi: in het beste geval heeft hij idd niks gemerkt, in het ergste geval heeft hij het allemaal zien gebeuren, maar ‘omdat hij niks geraakt heeft, is het niet zijn probleem’. Idealiter (al kent het verhaal dan alsnog twee verliezers) gewoon niet uitwijken, dan krijgt die Up-bestuurder te weten wat hij fout doet door een corrigerende tik. Dan zal het ook blij blikschade gebleven zijn, want allejezus wat ligt die Mercedes in de kreukels. Echt wel respect voor de veilige auto’s van heden ten dage, met een 10-20 jaar oudere auto had de bestuurder hier denk ik niet zijn verhaal kunnen doen.

GuideDog september 12, 2019 om 15:56 # | Report | Reply

@720s:
helaas werkt het niet zo. Als je geen bewijs of getuigen hebt die verklaren dat die ander de schuldige is, ben je beide voor 50% schuldig aan de botsing bij zijdelingse verplaatsing.

kritisch september 11, 2019 om 16:02 # | Report | Reply

Dat is wel heel heftig! Als ik jou was zou ik het via Dumpert proberen. Autojunk heeft naar mijn idee een te laag bereik voor zoiets als dit.

Gelukkig kan je alles navertellen, maar zo’n persoon met een UP moet wel even weten wat diegene heeft aangericht.

Heftig en ik hoop dat je in ieder geval over één jaar ook van de huidige probleempjes af bent. Sterkte!

outlook september 12, 2019 om 17:48 # | Report | Reply

@kritisch: dumpert idd proberen.. maar zonder beeldmateriaal zal het erg lastig worden…

stephane8200 september 12, 2019 om 11:13 # | Report | Reply

Vervelend van het ongeluk en hopelijk herstelt alles goed.

Een stuk genoegdoening door de veroorzaker te vinden zou daarbij helpen hopelijk. Misschien via deze weg inderdaad iemand met een dashcam vinden. Beelden van Rijkswaterstaat worden niet bewaard waarschijnlijk want er hangen wel camera’s op de spitsstrook, toch? Maar ik neem aan dat je daar al actie op hebt ondernomen of via politie daarover hebt gesproken.

dwersbongel september 12, 2019 om 11:20 # | Report | Reply

Gelukkig kun je het navertellen!

Wellicht heb je het al opgezocht maar staat het niet al ergens op youtube? Misschien zo’n dashcam kanaal oid.

gitaarknul september 12, 2019 om 11:29 # | Report | Reply

Kudo’s voor de veiligheid van je auto, moet echt een flinke klap zijn geweest

SimonMc september 12, 2019 om 12:19 # | Report | Reply

@gitaarknul: *Kudos

gitaarknul september 12, 2019 om 13:04 # | Report | Reply

@SimonMc: goed punt

SpeedGeek september 12, 2019 om 11:31 # | Report | Reply

De politie kan een vordering doen op de beelden bij de Rijkswaterstaat. In principe hangen er genoeg camera’s dat het ongeluk zeker is waargenomen. RWS staat alleen beelden af aan justitie of na vordering van politie. En dan alsnog, dient het kenteken van de VW Up! aantoonbaar te zijn. Ook zit er een ‘houdbaarheidsdatum’ op beelden.

Groetjes, iemand waarvan zijn zus werkt bij RWS.

CL65 september 12, 2019 om 18:11 # | Report | Reply

@SpeedGeek: Wat is die houdbaarheidsdatum dan?

olivier420 september 12, 2019 om 11:54 # | Report | Reply

Pfff ik heb in die file gestaan nav dit ongeluk en ik dacht oprecht toen ik het wrak zag: die is er niet meer. Wat een klapper.

Heel fijn om te horen dat het niet zo is! Hopelijk lukt het je om dit netjes af te sluiten..

rikv99 september 12, 2019 om 12:15 # | Report | Reply

Tering! Geluk dat je dat overleeft hebt!
Wel bijzonder dat rijkswaterstaat/politie het voertuig (de UP!) niet kan vinden met al die camera’s langs de weg? je gaat met toch niet vertellen dat ze dat niet mogen vanwege die domme ‘privacy’wet

stekkerbak september 12, 2019 om 12:37 # | Report | Reply

Hoe was je verzekerd? Allrisk? Heeft de verzekering uitgekeerd?

En wat rij je nu? 🙂

ozzytrk september 12, 2019 om 13:35 # | Report | Reply

@stekkerbak: Gaat je niks aan

stekkerbak september 12, 2019 om 23:10 # | Report | Reply

@ozzytrk:
Waarom niet dan? Was jij mede-eigenaar van deze A?

SpiderIV september 12, 2019 om 12:45 # | Report | Reply

Fijn dat je zelf weinig hebt overgehouden. Dat blik is vervangbaar.
Wel weer een bewijs: nooit abrupt uitwijken met hogere snelheid. Veiligheidssystemen werken ook het beste met voorimpact. Remmen en stuur rechthouden leer je bij elke serieuze rijtraining.

fapfap september 12, 2019 om 12:54 # | Report | Reply

Sterkte met er weer bovenop komen.

Hoe snel reed je, als je zelfs na maximaal remmen zo veel schade maakt en over de kop slaat reed je vermoedelijk niet langzamer dan 120?

amghans september 12, 2019 om 13:08 # | Report | Reply

Ook eens zo’n akkefietje meegemaakt op de A16, een truus in de Espace, die zonder te kijken naar links kwam terwijl ik al vrijwel naast haar reed. Snelheidsverschil was klein, hooguit een kilometer of 10 per uur. Dus kon een touché vrij makkelijk voorkomen door te remmen. Irritant was het desondanks wel.

Moet aannemen, dat de snelheid en m.n. het verschil daarin tussen jou en die Up! flink groter geweest moet zijn. Zodat alleen flnk in de ankers gaan niet voldoende was.

joosstra september 12, 2019 om 15:16 # | Report | Reply

Meer beeld :
https://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/30375-snelweg-a12-in-twee-richtingen-dicht-na-crash

Het is wel afschuwelijk wat je is overkomen. Mooi dat je zonder ernstig letsel eruit bent gekomen. Maar ik vraag me wel af hoe hard je reed op dat moment? En ik snap dat je van de bestuurder van de VW Up wil weten waarom hij/zij opeens naar links kwam. Misschien probeerde hij/zij juist een aanrijding met zijn/haar voorganger te voorkomen door – plotseling – uit te wijken, wat dan precies hetzelfde zou zijn wat jij uiteindelijk gedaan hebt. Maar wat heb je vervolgens aan het antwoord? De schuldvraag is voor politie en verzekering blijkbaar geen issue meer.

gemaskerdemuchacho september 12, 2019 om 15:37 # | Report | Reply

@joosstra: Een beetje kortzichtig om te zeggen dat de schuldvraag geen issue meer is.
Dit soort zaken liggen bijzonder gecompliceerd. Een ‘dader’ aanwijzen is niet zo eenvoudig. Daarnaast is het een oprechte vraag of de Up! al dan niet zelf een uitwijkende beweging moest maken.
Het enige wat zou kunnen helpen is duidelijke beelden..

mashell september 13, 2019 om 14:16 # | Report | Reply

@gemaskerdemuchacho: en zonder die beelden is de schuldvraag niet te beantwoorden en daarmee ook geen issue en gaat dit gewoon de boeken in als een mislukte uitwijk actie.

RutgerK september 12, 2019 om 15:44 # | Report | Reply

Gelukkig dat je ongedeerd bent. Helemaal snappen doe ik het niet.

Je bent dus over de vangrail door de middenberm geschoten?
Het is altijd een punt daar waar je moet opletten. De afslag naar Zoetermeer is er eentje waar ik altijd blij ben als ik die ben gepasseerd. Sommigen sorteren ver van te voren al voor en anderen rijden lang in de meest linkerbaan om met 130= km/u op het laatste moment drie banen naar rechts te plakken om de tweede baan van de afrit te pakken. De snelheidsverschillen zijn vaak groot. Het gebeurt ook vaak dat een auto van de rechterbaan ondanks de doorgetrokken streep toch de tweede baan al pakt om linksaf richting centrum te kunnen.
Als je 8 banen verderop terecht bent gekomen dan zat je op de afrit naar Zoetermeer?

bekerhouder september 13, 2019 om 13:21 # | Report | Reply

Dank jullie wel voor de berichten. Ik kon helaas niet eerder reageren omdat mijn account was ge-deactiveerd/verwijderd vanwege een spam aanval op de website de afgelopen paar dagen (althans dat werd mij verteld door Autoblog).

gebruikersnaam3 september 12, 2019 om 15:50 # | Report | Reply

Zal wel aan mij liggen hoor, maar waarom moet dit op AB? Je hebt een eenzijdig ongeval gehad. Wie zegt dat de UP! er echt reed en je zelf niet gewoon een foto gemaakt hebt?

Als we alle feneder benders hier neer gaan zetten hebben we denk ik geen nieuws items meer.

galant september 12, 2019 om 21:09 # | Report | Reply

@gebruikersnaam3: dit is wel iets meer dan een “feneder bender” he?!
En daarbij; Autoblog heeft besloten het op Autoblog te plaatsen, niet @bekerhouder. Dus niet elk ongeluk kan zomaar op Autoblog komen.

bekerhouder september 13, 2019 om 13:14 # | Report | Reply

@gebruikersnaam3: Zoals @Galant al zegt. Ik heb het alleen op autojunk geplaatst in de hoop dat iemand me een (privé) berichtje stuurt met eventuele nieuwe details/bewijs o.i.d. Ik ben blij dat de jongens van dit platform het ook op autoblog.nl geplaatst hebben, zo heb ik namelijk een groter bereik. Dit heb ik niet van hen gevraagd maar toch mooi dat ze het hebben gedaan.

Waarom zou ik opzoek zijn naar eventuele getuigen als er helemaal geen Up! aanwezig was…. Ik snap het niet… Ik ben juist opzoek naar iemand die wellicht dashcam beelden heeft of een kenteken o.i.d.

ronaldotour september 12, 2019 om 18:36 # | Report | Reply

Vreselijke klap, hopen dat je er niets aan overhoud.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om scherp te zijn in het verkeer. Bijna iedereen rijdt tegenwoordig met één handje aan het stuur en dan kun je niet snel corrigeren.

ernst01 september 13, 2019 om 07:03 # | Report | Reply

Kennis van me heeft ook eens een eenzijdig schade geval gehad, waar later toch schuld aan ‘tegenpartij’ werd aangewezen.
Iemand reed zonder te kijken de weg op. Uitwijken was geen optie. We hebben het over vele jaren terug nog in de tijd zonder ABS. Hij moest dermate hard remmen om aanrijding te voorkomen dat de wielen blokkeerden. De remweeg was (toen nog) dermate lang dat de banden werden beoordeeld als niet meer rond en/of veilig. Oorzaak en schuld werd toegewezen aan de tegenpartij.

Niet zo ernstig als dit ongeval natuurlijk. Hoewel veel schade hoop ik vooral dat je goed en volledig herstelt. Neem je tijd en luister naar je lichaam, echt!

gtacj98 september 13, 2019 om 11:00 # | Report | Reply

Zelf heb ik hier ook een jaar lang heen en weer gereden. Wanneer het druk is, is de idioterie is echt van een ander niveau op dit punt. Geen ruimte geven, bumperkleven, afgesneden worden door iemand met tampons/tandenborstels in de oren en als het kan lekker links blijven hangen…

Nou ja, opdat deze pannenkoek gevonden word.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.