FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: BMW doet een dubbele brake check

rubenpriest Gepost op 25-10-2019 om 7:40 7.622 views | 39 reacties

Dubbele hufter!


39 Reacties:

TDI-goeroe oktober 25, 2019 om 13:05 # | Report | Reply

ik snap dit nooit, ze willen er langs omdat ze haast hebben en dan dit…

laptom oktober 25, 2019 om 13:11 # | Report | Reply

@TDI-goeroe: Haha, klopt helemaal. Van dit soort personen mogen ze de rijbewijs afpakken van mij. Echt levensgevaarlijk met 40t erachter.

fendercd60 oktober 25, 2019 om 13:15 # | Report | Reply

Jammer dat hij net niet even wat harder remde. Had hij mooi wat mogen uitleggen aan de politie …

hiostu oktober 25, 2019 om 13:16 # | Report | Reply

Ik hoopte dat hij hem nog aan zou tikken de laatste keer… Wat een mongool. Ja, de vrachtwagens zullen wel langzaam elkaar ingehaald hebben, maar dat is nooit een reden voor dit soort debiele acties.

tnthomas oktober 25, 2019 om 13:20 # | Report | Reply

Je zou als chauffeur bijna niet willen remmen tijdens de tweede brake check… Wat een droeftoeter in de BMW.

RiKe oktober 25, 2019 om 13:48 # | Report | Reply

@tnthomas: ik zou niet remmen.

arhanso oktober 25, 2019 om 15:31 # | Report | Reply

@RiKe: Tuurlijk zou je wel remmen. Want je bent immers een professionele bestuurder. Dan weet je dat je rustig moet handelen en incasseringsvermogen moet hebben. Zou je expres niet remmen sta je stil aan de kant van de weg. Ben je zo een paar uur kwijt alleen om iemand een lesje te leren. Heb je dat er voor over?

maotje oktober 25, 2019 om 16:26 # | Report | Reply

@arhanso: exact. Niet remmen is enkel stoere praat. Meer niet. Is makkelijk van achter je pc zoiets roepen.

rutger97 oktober 25, 2019 om 13:20 # | Report | Reply

Als je zo’n sukkel ben verdien je een vrachtwagen in je nek.. en de beelden pleiten de vrachtwagenchauffeur toch vrij.

alassad oktober 25, 2019 om 13:20 # | Report | Reply

Ik zou m er denk ik vol achterop in rammen. Enige nadeel is dat je natuurlijk nooit kan weten of er onschuldige passagiers bij zitten…

vroaaaaaaaaaar oktober 25, 2019 om 13:28 # | Report | Reply

Maar ondertussen zelf wel rechts inhalen…

crosske oktober 25, 2019 om 13:45 # | Report | Reply

@vroaaaaaaaaaar: keep your lane, mag er perfect gedaan worden. Is niet als in Europa

fendercd60 oktober 25, 2019 om 14:02 # | Report | Reply

@crosske: wat een stomme ding is daar.

SimonMc oktober 25, 2019 om 15:41 # | Report | Reply

@crosske: Over “keep your lane”: “Deze term is in Nederland bedacht en wordt buiten Nederland niet gebruikt. Keep your lane is geen officieel systeem in de Verenigde Staten, zoals vaak in de media bericht wordt. Dat de Verenigde Staten een dergelijk systeem zou hebben is een hardnekkige mythe die periodiek in de media en automagazines circuleert. Het Amerikaanse weggedrag is feitelijk het ongestraft onnodig links rijden, in de meeste staten geldt expliciet dat het verkeer rechts moet houden tenzij men inhaalt.”

slowland oktober 25, 2019 om 18:55 # | Report | Reply

@SimonMc: Exact. Eigenlijk mag je alleen links rijden (en rechts inhalen) op wegen waar veel afslagen zijn binnen de City Limits.
De zogenaamde ‘strips’. Dit zijn centrale wegen door het centrum van een stad met veel afslagen

vroaaaaaaaaaar oktober 26, 2019 om 01:11 # | Report | Reply

@crosske: dat doen die vrachtwagens dan toch ook, dus waar maakt die BMW driver zich dan zo druk over als rechts inhalen gewoon is toegestaan? Overigens had die BMW dan ook in z’n lane moeten blijven en de afslag moeten nemen, dus keep your lane lijkt hier niet van toepassing…

amghans oktober 25, 2019 om 13:31 # | Report | Reply

Wat een mafcase, die BMW-luster.

vroaaaaaaaaaar oktober 26, 2019 om 09:27 # | Report | Reply

@amghans: in Nederland heten ze gewoon Kees, hoor…

dikkereinier oktober 25, 2019 om 13:36 # | Report | Reply

Een corrigerende tik lijkt me hier wel op zijn plaats

VeniVidiVici oktober 25, 2019 om 13:47 # | Report | Reply

Ik begrijp werkelijk niet waarom vrachtwagenchauffeurs er niet gewoon tegenaan rammen. Ze hebben toch een dashcam als bewijs.

b00st oktober 25, 2019 om 13:54 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: omdat het toch een hoop gezever met zich meebrengt. Vaak zelfstandige chauffeurs die, ondanks niet in fout, hun lading niet op tijd kunnen leveren.

VeniVidiVici oktober 25, 2019 om 18:27 # | Report | Reply

@b00st: Hoezo gezever? Met zulke brake check figuren zou ik heel snel uitgepraat zijn hoor om vervolgens snel de weg weer te vervolgen.

RiKe oktober 25, 2019 om 13:48 # | Report | Reply

Voor dit soort types moet het wettelijk geregeld worden dat als er een aanrijding komt, de brake checker de schuldige is. Ik weet wel wat ik deze persoon zou gunnen, een rolstoel.

donpiston oktober 25, 2019 om 15:04 # | Report | Reply

@rike: Iemand een rolstoel toewensen… trieste druif.

audiwaus oktober 25, 2019 om 13:51 # | Report | Reply

ik had mn vrachtwagen er inderdaad vol achterin gereden, zou het met mn eigen personenauto niet doen, maar met de vrachtwagen wel. denk dat hij het dan niet nog eens zou doen

3246cm252kw oktober 25, 2019 om 13:51 # | Report | Reply

Dom @autoblog. Even vertellen wat ervoor gebeurt is hè…

RiKe oktober 25, 2019 om 14:25 # | Report | Reply

@3246cm252kw: Is het relevant? Bij het brake checken van een vrachtwagen zet je moedwillig het leven op het spel van jezelf en iedereen om je heen. Bovendien ben je dan per definitie al een loser. Ik zou die brake checker na een eventuele aanrijding nog aanklagen voor poging tot doodslag ook

elemento oktober 25, 2019 om 14:11 # | Report | Reply

Ik begrijp dit echt niet. Vrachtwagen komt echt wel voorstoelen terecht. Waarom?

dtwo oktober 25, 2019 om 14:59 # | Report | Reply

@elemento: Ik begrijp jouw reactie echt niet 😉

launchcontrol oktober 25, 2019 om 14:36 # | Report | Reply

Remt goed zo’n BMW!

tenaci oktober 25, 2019 om 15:29 # | Report | Reply

Stalen bint voorop lassen ipv mooie chromen bumper. Dan is het heel niet zo erg als je wat minder hard op de rem trapt.

Jochen oktober 25, 2019 om 16:09 # | Report | Reply

Wie kent het hele verhaal? Dit filmpje laat amper context zien. Wat was de aanleiding van deze remmen-test ?
Puur even de vraag : is de bestuurder van de BMW de enige hufter ? Of zijn er meerdere ?

davelepeef oktober 25, 2019 om 17:57 # | Report | Reply

@jochen: wat een gekke vraag… Een BMW bestuurder is toch altijd een hufter? Wat zou hier ineens anders zijn?

davelepeef oktober 25, 2019 om 17:57 # | Report | Reply

@davelepeef: aah sorry, ik lees verkeerd, je vraagt of het de énige hufter is. My bad…

amghans oktober 25, 2019 om 19:47 # | Report | Reply

@davelepeef: Jaaaa, wel altijd eerst goed lezen, hè . . . hufter ! 😂

al69 oktober 25, 2019 om 23:16 # | Report | Reply

@davelepeef: Audi bij?

al69 oktober 25, 2019 om 23:25 # | Report | Reply

@jochen: Vlak na de eerste brake check komt er nog een auto over de doorgetrokken streep/verdrijfvlak rechts inhalen en doorrijden. Blijkbaar niet de enige ongeduldige achter de inhalende vrachtwagens. Puur speculatief, wellicht dat er hiervoor nog wat was gebeurd, zoals toch inhalen bij inhaalverbod voor vrachtverkeer?

ty5500 oktober 25, 2019 om 22:10 # | Report | Reply

Jammer dat die vrachtwagen geen duwtje in de rug geeft. Wat een hopeloos geval in die BMW

mpgc oktober 26, 2019 om 05:00 # | Report | Reply

Wat de aanleiding ook is. Een brake check is nooit goed te praten. We maken allemaal wel eens mee dat het in het verkeer niet zo gaat als we zouden willen. Als dat dan reden is om moedwillig een heel gevaarlijke rem manoeuvre te maken hoor je gewoon geen rijbewijs te hebben.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.