FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: het eerste jaar race met de Audi TT


audirick1995 Gepost op 21-10-2019 om 20:05 5.556 views | 25 reacties

Dit jaar ben ik begonnen met een race team. Wij racen met deze Audi TT in de dutch superlap. 13 oktober hadden we de laatste race op de Nürburgring GP. We eindigde als 3de en 2de in het kampioenschap! Nooit gedacht dat we in het eerste jaar zo ver zouden komen. De Audi TT is vrijwel geheel standaard alleen de remmen zijn ge upgrade naar een brembo big brake kit. Deze winter zullen er enkele upgrades komen op de auto ik zal hier ook nog foto’s van uploaden :)

Locatie: Nurburgring
Land: Duitsland

Kenteken: 57-JV-KV
Merk/model: AUDI AUDI TT; COUPE 165 KW QUATTRO
Datum toelating: 06-09-2002
Originele kleur: GRIJS
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 224 pk
Nieuwprijs: Onbekend



25 Reacties:

techniekmeneer oktober 22, 2019 om 07:45 # | Report | Reply

Gaaf hoor! Zo’n TT rijd standaard al verassend goed. Leuk dat je op deze manier toch (relatief) betaalbaar een hele leuke hobby kunt hebben!

2wheeler oktober 22, 2019 om 13:21 # | Report | Reply

Leuke bak, gefeliciteerd met het goede resultaat en succes volgend jaar!

dutchdriftking oktober 22, 2019 om 15:24 # | Report | Reply

Leuk hoor. 224pk 20vt BAM en 4-motion? Niet de meest sexy setup, maar wel heel doeltreffend. Snel, betrouwbaar, en nog voldoende ruimte voor mods.

audirick1995 oktober 22, 2019 om 16:50 # | Report | Reply

@dutchdriftking: het rijd tot nu erg leuk en het doet zijn werk goed alleen net wat je zeg niet de meest sexy setup daarom komt er in de toekomst (ik hoop binnen 3 jaar) een bar-tek motor voorin te liggen en wil ik hem FWD aangedreven hebben 🙂

unknown32 oktober 22, 2019 om 19:40 # | Report | Reply

@audirick1995: fwd? Ben je gek? Even serieus, waarom? Ik heb een bloedhekel aan fwd, maar ik rij niet op circuit:D

estoque oktober 22, 2019 om 20:10 # | Report | Reply

@unknown32: gewichtsbesparing is veel interessanter dan dat beetje extra grip.

audirick1995 oktober 22, 2019 om 21:18 # | Report | Reply

@estoque: precies dit! En ik zie niet een gigantische wint uit het quattro/4-motion/haldex systeem

roquez oktober 22, 2019 om 15:26 # | Report | Reply

De uitlaten op foto 5 lijken erg naar rechts te zitten, of vervormt de auto doordat je rapido door de bocht gaat?

michiel_vandelft oktober 22, 2019 om 15:29 # | Report | Reply

@roquez: De bouten daarvoor komen komend seizoen pas binnen

audirick1995 oktober 22, 2019 om 16:52 # | Report | Reply

@michiel_vandelft: niet alleen de bouten maar een geheel nieuwe uitlaat :p

michiel_vandelft oktober 22, 2019 om 15:28 # | Report | Reply

Voor het mooie even de NL zwart gemaakt op de kentekenplaat, we hebben een fijnproever 🥳👌

2scan oktober 22, 2019 om 16:30 # | Report | Reply

@michiel_vandelft: had ik ook…boete voor gekregen, dus ik zou er mee oppassen

volvo480gtt oktober 22, 2019 om 15:43 # | Report | Reply

Gaaf zeg! Veel plezier! Al bij JD langs geweest?

audirick1995 oktober 22, 2019 om 16:56 # | Report | Reply

@volvo480gtt: thx! Het bezoek aan JD zal februari zijn 🙂 de auto is nu zo goed als standaard. Ik wilde eerst een jaar gaan rijden om goed in beeld te krijgen welke updates het belangrijkste zijn 🙂

android16 oktober 22, 2019 om 16:54 # | Report | Reply

Waarom het “Quattro” er af? Scheelt vermogen verlies in aandrijflijn?

langejohn oktober 22, 2019 om 19:16 # | Report | Reply

@android16: Scheelt inderdaad verliezen in de aandrijflijn. En minder gewicht en minder onderdelen die kapot kunnen gaan. Zou daarnaast wel een platensper monteren om het vermogen goed kwijt te kunnen en voor de handeling.

b00st oktober 22, 2019 om 18:01 # | Report | Reply

Zou het wel interessant vinden als er zo’n in-depth artikel over komt. Vooral om wat inzicht te krijgen in kosten om zo’n (relatief) low-cost racing te doen.

audirick1995 oktober 22, 2019 om 21:22 # | Report | Reply

@b00st: ik zal de redactie van autoblog contacten om zo een artikel mogelijk te maken. Ik hou alle kosten goed bij die ik maak voor de sponsoren maar zou dus ook goed van pas komen bij het artikel 🙂

rob5nismo oktober 22, 2019 om 19:20 # | Report | Reply

Leuk speelgoed en gelijk de belangrijkste upgrade gedaan ook

jorian oktober 22, 2019 om 19:25 # | Report | Reply

Wat een geweldige hobby! Wat zijn kosten waarmee je rekening moet houden behalve de auto en het onderhoud ervan? Is er bijvoorbeeld inschrijfgeld? En moet je racelicenties halen?

audirick1995 oktober 22, 2019 om 21:31 # | Report | Reply

@jorian: dankjewel! Om mee te doen met de Dutch superlap heb je geen race licentie nodig. Echter ben ik wel van plan om volgend jaar voor mijn race licentie op te gaan. De kosten vallen alles mee op hoe wij dit jaar gereden hebben. Het inschrijf geld voor alle 5 de race’s is €1250,00 de kosten waar je nog rekening mee moet houden is dat er regelmatig wat stuk gaat aan de auto. Maar ook verblijf/hotel aan de circuit’s. Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om vanuit thuis vroeg in de ochtend naar het circuit te gaan 🙂 als ik een gok mag maken wat het je minimaal zou kosten (als je de auto/rijders uitrusting al heb) ben je ongeveer €6000,00 per jaar kwijt 🙂

jorian oktober 23, 2019 om 12:38 # | Report | Reply

@audirick1995: Dat valt me mee inderdaad. Erg leuk avontuur!

etronabt oktober 22, 2019 om 20:56 # | Report | Reply

Gaaf hoor, 2e in het klassement. Das knap stuur werk. Dutch superlap is toch van driving fun? Doen er geen volledig circuit geprepareerde bmw m3’s mee? Die zie ik vaak bij de trackways. Dat redt je dan toch niet met een standaard TT? Overigens herinner ik me die achterspoiler ook niet van de standaard TT 😉

audirick1995 oktober 22, 2019 om 21:25 # | Report | Reply

@etronabt: klopt de Dutch superlap is van driving fun 🙂 natuurlijk doen er auto’s zoals m3’s. Er zijn verschillende klasse’s om er voor te zorgen dat de verschillen tussen de auto’s beperkt blijft 🙂

bernoulli oktober 23, 2019 om 10:14 # | Report | Reply

Gaaf project!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.