FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Renault Mégane R.S. Trophy vs Alpine A110

rubenpriest Gepost op 29-10-2019 om 16:00 2.551 views | 9 reacties

Prijstechnisch verschillen de Renault Mégane R.S. Trophy en de Alpine A110 elkaar niet zo heel erg. Als je mocht kiezen tussen de twee, welke zou het dan worden?



9 Reacties:

saxoke oktober 29, 2019 om 19:05 # | Report | Reply

Wat lijkt die Megane me weer een stuiterding te zijn.

saxoke oktober 29, 2019 om 19:13 # | Report | Reply

en die Alpine lijkt me bultjes en oneffenheden veel mooier te verwerken

Kvgorp oktober 29, 2019 om 19:16 # | Report | Reply

Wat is Martijngizmo toch een lopend auto encyclopedie.

saxoke oktober 29, 2019 om 19:25 # | Report | Reply

Om op DE vraag terug te komen: heb je kids: Megane R.S. . Dan is de Alpine eerder een auto voor erbij. heb je geen kids/gezin: dan zeker de Alpine

jupke oktober 29, 2019 om 20:05 # | Report | Reply

Alpine, exclusiever dan een Porsche!

adinsx oktober 30, 2019 om 08:45 # | Report | Reply

@jupke: Alpine exclusiever dan een Porsche? Qua merk wellicht, maar de A110 verkoopt beter dan zijn Porsche-concurrent 😉

langejohn oktober 29, 2019 om 22:09 # | Report | Reply

Wat een smerige baard heeft die dude, trim dat ding eens man

melcon oktober 30, 2019 om 08:33 # | Report | Reply

Weer een leuk filmpje, wel duidelijk dat auto’s belachelijk duur aan het worden zijn…

Wel 2 toevoegingen/opmerkingen:
– De Alpine heeft een andere versnellingsbak als de Megane. De 7DCT300 gaat tot 300 Nm, de 7DCT500 gaat tot 500 Nm en zit in de Megane (vanwege het hogere koppel).
– De motoren zijn niet identiek, de motor in de Megane heeft een andere cilinderkop (ontwikkeld door Renault F1) als in de Alpine die de “standaard” cilinderkop heeft. (https://www.renaultsport.com/new-megane-r-s-a-new-high-performance-engine.html –> derde gele bolletje).

adinsx oktober 30, 2019 om 08:44 # | Report | Reply

Inderdaad wat Melcon zegt. Die 7DCT300 ligt ook in mijn Mégane IV Estate GT205 en is (zeker na de softwareupdate van de zomer 2018) een prima metgezel.

Ook genoten van de video overigens. Zelf de (let op Casper, Martijn, daar komt ie:) – Mégane II RS230 F1-Team R26 – gehad. Wat een geweldige auto was dat. De recaro’s, het sper, het cuponderstel, en getuned (grote intercooler, chip) met zo’n 260 pk een echte hothatch.

Tijd dat ze een Estate met RS-motor gaan uitbrengen overigens, want de huidige 205 pk zijn zat, meer is beter. 😉

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.