FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Aankoopadvies: je eerste Alfa Romeo voor 5.000 euro

rubenpriest Gepost op 28-11-2019 om 16:00 6.050 views | 27 reacties

Het is een cliché: als echte autoliefhebber moet je natuurlijk een Alfa Romeo hebben gehad;) Met een budget van 5.000 euro kwamen Casper en Wouter tot de volgende opties.



27 Reacties:

cossiekiller november 28, 2019 om 16:29 # | Report | Reply

Er is eigenlijk maar 1 antwoord op al je Alfa vragen…

willeme november 28, 2019 om 16:29 # | Report | Reply

@cossiekiller: dat redt je écht niet voor 5.000 euro ;-).

c4seum november 28, 2019 om 16:35 # | Report | Reply

Deze video komt voor mij inmiddels bijna 2 jaar te laat :). Maart 2018 heb ik een uitermate mooie 156 met 1.8 TS (sedan) opgehaald met toendertijd pas 84.000 km op de teller. In twee jaar tijd inmiddels 40.000 km verder en op een setje banden, een nieuwe accu (mijn eigen schuld) en een nieuwe flexpijp na nog geen nog geen cent aan hoeven uit te geven. Loopt als een zonnetje. Voor iets minder dan 3000 euro ben ik meer dan dik tevreden ermee.

stefan1207 november 28, 2019 om 17:35 # | Report | Reply

@c4seum: Mooi voor jou. Ik heb enkele jaren geleden ook een 156 1.8 TS gehad met 140.000 km op de teller. Een jaar mee gereden, en was mijn grootste miseriebak ooit. Maar tegelijk had ik met die auto een onbeschrijflijke, speciale band. Zo speciaal dat mijn volgende bijna terug een Alfa werd. Da’s inmiddels drie jaar geleden, maar dat Alfa-virus heeft mijn lijf nog steeds niet verlaten.

maferick74 november 28, 2019 om 18:49 # | Report | Reply

@stefan1207: mooi voor jou

michaelknight november 29, 2019 om 07:13 # | Report | Reply

@stefan1207: ha! Exact hetzelfde gehad… Hoe naief was ik door een babyblauwe 1.8ts met een ongedocumenteerde 156k op de teller te kopen voor 3800 euro… Hij was wel heel mooi! En hij reed heerlijk, àls ie reed. Na 8 maanden en 2 nieuwe lambdasensoren, 5 garagebezoeken, vastgerotte wielmoeren, lekkende stuurbekrachtiging later, is de motor geplofd nabij Wels Duitsland. Hoe nog naiever was ik (want ik was verliefd!) heb ik er een nieuwe motor in laten zetten. 1 maand later viel de uitlaat eraf en was ik een droom en 8k armer, en een wijze les rijker.

kevin1989 november 29, 2019 om 12:21 # | Report | Reply

@michaelknight: haha het lijkt net alsof alfa Romeo alleen auto’s produceert op maandagochtend of ergens op een mooie woensdagmiddag. Ik heb juist een zeer goede ervaring met de 156. Enige wat de 156 bij mij als extra onderhoud nodig had was het vervangen van de draagarmen, deze slijten wel wat sneller. Ben begonnen met een 2.0 tspark en gereden tot 280k (aangeschaft met 180k). Daarna een gt gehad met de twinspark 1.8 (bewust gekozen ipv de minder betrouwbare jts). Hier ook goede ervaring mee gehad op een paar slijtage dingetjes na. Echter heb ik dit ook ervaren bij andere merken welke ik heb gereden buiten alfa (o.a peug 106, vw golf 4 TDI,bmw 320ie46) alleen als het een alfa is ligt het aan de merknaam en bij een ander merk is het ‘pech’ of ‘komt het nooit voor’;)
Momenteel rijd ik eindelijk eens de busso V6 icm een blauwe 156 wat elke ochtend voor een glimlach zorgt (km stand onderhand 300.000 +)

156sw november 28, 2019 om 20:55 # | Report | Reply

@c4seum: ook 1 sinds juni, eerste auto, heerlijk ding, geen issues en al 151k gelopen:)

skinny058 november 28, 2019 om 16:43 # | Report | Reply

Een mooie GT natuurlijk!

baklava november 28, 2019 om 16:55 # | Report | Reply

Reserveer ook meteen 5000 voor de reparaties

mikje90 november 28, 2019 om 17:05 # | Report | Reply

@baklava: hahahahaahahahahahaha jij bent super orgineel.

techniekmeneer november 28, 2019 om 17:45 # | Report | Reply

@mikje90: Is gewoon een goed advies?

mikje90 november 28, 2019 om 17:04 # | Report | Reply

@autoblog redactie: Waarom is de alfa 33 niet voorgekomen in de video?, dit was ook een prima kandidaat geweest.

willeme november 28, 2019 om 17:08 # | Report | Reply

@mikje90: Omdat het om één auto gaat, niet meerdere ..

elemento november 28, 2019 om 22:40 # | Report | Reply

@mikje90: alfa klavertje was snelle auto voorzn tijd. Een collega moest altijd 10 min warm.laten draaien. In die.75000km 2x.motorrevisie

vetnek november 28, 2019 om 17:40 # | Report | Reply

De Giulia of Stelvio pakken! Die hoor je afschrijven naast je in de file 😜

ttr6 november 28, 2019 om 18:21 # | Report | Reply

@vetnek: zou wel eens enorm mee kunnen vallen, want weinig aanbod en vele Alfa liefhebbers die geen nieuwe kunnen betalen en dus wachten op een tweedehands. Heb je al eens de moeite genomen om naar tweedehands giulia s te kijken?

zrijder november 28, 2019 om 18:09 # | Report | Reply

Tja zeer zeker waar, maar dan wel een echte V6 Busso, de rest is waardeloos zeker de Opel klonen.

rrk147 november 28, 2019 om 18:45 # | Report | Reply

Een 147 of GT zijn nog heel fijn, al ben ik niet geheel objectief :-). Maar de keuze is wel wat beperkt, 15 jaar geleden kon je een mooie 145 1.8 of 2.0 kopen, en een (pre-facelift) 156 welke zelfs met 4 cilinders toch nog wat karakter hebben. De 147 of GT is ook heel fijn, maar toch wat logger en de motoren wat minder scherp (buiten de GTA). Maar ik geniet nog steeds van m’n GT 3.2 :-).

elemento november 28, 2019 om 18:46 # | Report | Reply

Brera.

posthumus november 28, 2019 om 18:46 # | Report | Reply

GT, of een mooie 155 🙂

twentsediesel november 28, 2019 om 19:04 # | Report | Reply

Pak voor 5 mille een oude Alfetta sedan (bij voorkeur 1e serie) van begin jaren 70. Nog te betalen, achterwiel aangedreven en waanzinnig veel fun.. niet als daily 😉

pa045 november 28, 2019 om 19:08 # | Report | Reply

Even over de Twin Spark motor in de 75. Deze is nog een echte Alfa Nord motor. Geïntroduceerd in 1954. 1 van de eerste volledig aluminium motoren met dubbele, bovenliggende nokkenassen. Leverbaar van 1.3 tot 2.0.
Beroemd geworden in Giulia’s, Giuelietta’s, Alfetta’s, 75’s, enz.
De Twin Spark is uiteindelijk geïntroduceert in de 75. Prachtige motor. Mooi vermogen zowel in lage als hoge toeren.
De motoren zijn zelfs nog in de 164 en de 155 gelegd. In de 155 als 1.7, 1.6 en 2.0. Uiteindelijk in 1995, in de 155, vervangen door de Twin Spark 16V. Dit waren in basis Fiat blokken. Afgemonteerd met Alfa koppen. Deze zijn uiteindelijk ook geleverd in de 145, 166, 156, 157, GT, Spider en GTV. De basis van deze blokken waren gietijzer. Dus echt anders.
De originele Nord is uiteindelijk tot 1997 in productie geweest. Dus 44 jaar! Ondanks het aluminium, een ijzer sterk blok met prachtig geluid en mooie prestaties.
De 75 TS had , volgens mij, een standaard sper. Samen met heerlijke bakverhoudingen is zo een 75 machtig om te rijden. Mijn pa had een 1.8 met carbs. Dat reed echt al fantastisch.

zrijder november 28, 2019 om 19:41 # | Report | Reply

@pa045: klopt!! Heb zelf een rode 75 2.0ts gereden in de jaren 90 wat een fijne wagen was dat.

twentsediesel november 28, 2019 om 19:46 # | Report | Reply

Jullie bedoelen de Ronal A1 velgjes? 🙂

mark383 november 28, 2019 om 21:28 # | Report | Reply

Vermakelijke video! Heb zitten zoeken naar de blauwe GTV met wit interieur, maar kon m helaas niet vinden… Volgende keer misschien linkjes er bij? Of iets uitgebreider laten zien in de video?

Alfarobert november 29, 2019 om 09:50 # | Report | Reply

Begonnen met een Giulietta 1.8.Die werd me totallost gereden.Kon van verzekeringsgeld een 7 jaar jongere 75 met Delloto’s kopen.Daarna een 75 injectione gehad en nu al 2 jaar de 156TS in de garage staan.RVS einddemper(uitlaat links en rechts)Electrische ramen voor + achter,electrisch schuif kanteldak af fabriek etc,etc.Door roest boven nieuwe schokdempers boven achter afgekeurd maar verder in prima staat.Verde Amazonia met cognac leder en hout,Hij is te koop voor iemand die er net zo zuinig op gaat zijn als ik echt altijd was.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.