FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Euro NCAP Volkswagen Golf 8 slopen

rubenpriest Gepost op 18-12-2019 om 16:27 2.445 views | 14 reacties

Euro NCAP test de nieuwe Volkswagen Golf 8



14 Reacties:

P1m december 18, 2019 om 22:25 # | Report | Reply

Wellicht is de “kill it with fire” test het overwegen waard bij de nieuwe Golf 😂

cossiekiller december 23, 2019 om 09:00 # | Report | Reply

@P1m: Yes, but will it blend?

baidu december 23, 2019 om 09:00 # | Report | Reply

Deur blijft wel dicht?

autowilly december 23, 2019 om 09:01 # | Report | Reply

Wat handig dat die achterdeur automatisch opengaat voor hulpverleners tijdens de zijdelingse crash test.

RRRobert december 23, 2019 om 09:11 # | Report | Reply

Ik vind het vooral knap hoe ze zo’n dummy rechtop kunnen laten fietsen 😋

bernoulli december 23, 2019 om 09:50 # | Report | Reply

@RRRobert: dat was Tom Dummylin

monsieurleloure december 23, 2019 om 10:38 # | Report | Reply

Voorkantje knapt er in ieder geval op, da’s postief

Volvo_440_turbo december 23, 2019 om 10:39 # | Report | Reply

Net wakker en dankzij het zien van deze video loop ik goedgezind rond, weeral een Golf minder, yes!

e36thuglife december 23, 2019 om 11:07 # | Report | Reply

waarom die kleine poppetje achter de stuur??? is deze golf voor babys?

wimof december 23, 2019 om 12:40 # | Report | Reply

Daarom is de Golf, hoe saai sommigen hem ook mogen vinden, een mooie referentie.

sprankel december 23, 2019 om 12:49 # | Report | Reply

Ben ik de enigste die de beelden alles behalve goed vind?

Bij de 50% overlap aan 64/uur is de voorkant “opgeplooid” waarop alle kracht op de binnenkooi terechtkomt die gemaakt is om niet te plooien waardoor de auto wegslingert en tot stilstand komt tegen de muur van de test omgeving.

Dit is een prachtig voorbeeld van een auto die voor de NCAP ontwikkeld is, aan een snelheid van 64 is alles op en als je hem ooit aan 120 ergens tegen zet, dan ben je morsdood.

Dan ga je naar de side impact aan 50km/uur, de zijkant als onderdeel van de binnenkooi wat nooit of nimmer mag meegeven, faalt compleet. De achterdeur valt er nog net niet uit.

“the rear driver’s side door opened and the car was
penalised”

Resultaat op crash test, 95 & 89%

NCAP is echt belachelijk aan het worden, zit er een irritant geluid in als je de gordel niet aan hebt? Hier zijn alvast 2 sterren.

wimof december 23, 2019 om 13:33 # | Report | Reply

@sprankel: Heb je ergens een voorbeeld hoe het zou moeten, zo kan ik nog wat bijleren.
Dank bij voorbaat.

jeebee december 23, 2019 om 19:26 # | Report | Reply

@sprankel: 64 of 120 is nogal een verschil aangezien de krachten die vrijkomen bij een botsing exponentieel toenemen naarmate de snelheid oploopt. Met 120 ergens frontaal tegenaan; dat overleef je niet. Of we moeten auto’s ontwerpen met 6 meter kreukelzone. Helaas loopt die kreukelzone nu waarschijnlijk van voor tot halverwege. Je organen kunnen deze G krachten ook niet aan.

evdw december 23, 2019 om 20:16 # | Report | Reply

@sprankel: Je praat poep. Leer eerst een fatsoenlijke zinnen maken en probeer dan nog eens te reageren.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.